A Seat mint autógyártó vállalat nem mindig volt a nagy nevű VW társaság tagja

A Seat autókulcs másolás ma már nem boszorkányság, de az oldtimer SEAT-ok kulcsaihoz már finomlakatos véna kell.

Egy kis történelem, mielőtt a Seat autókulcs másolás témába vágunk

Ezen nagy múltú spanyol cég ami egy gépkocsi márka neve 1950-ben alakult, mely elnevezése pontosan a következő: (Sociedad Espanola de Automóviles de Turismo, magyarul: „Spanyol Jármű és Személygépkocsi Társaság”).

Ezt a vállalatot a FIAT-al közösen alapították. A gyár székhelye barcelonától 35 kilométerre Martorellben található. 1986-ban lett a nagy múltú Volkswagen csoport tagja.

Seat 1400

Seat autókulcs másolás – az 50-es évek

Érdekesség hogy 1953-ig azaz 3 évig nem gördült ki autó a gyár kapuján ás mindössze 5 gépkocsit gyártottak naponta.

Az első modell neve a híres 1400-as.

Ez annak függvényében, hogy már 925 ember dolgozik ott, szerintem elég kis teljesítménynek számít, még akkor is ha a 60-as éveket nézzük!

  • 1964-ben nagyot fejlődött a cég mivel a gyártási kapacitás eléri a napi 300 autót.
  • A félmilliomodik gépkocsi 1966-ban hagyja el a futószalagot.
  • 1974-ben már 2 millió eladott példányszámmal büszkélkedhet a Seat!
  • 1980 Júniusában a Fiat úgy dönt hogy megszünteti a kapcsolatát a gyárral. Így egy 30 éves FIAT-SEAT közreműködés megy tönkre.
  • 1986-ban Volkswagen megveszi a gyár részvényeinek 51%-át majd 1990-ben a 99.9%-át, Így egyeduralkodó és döntéshozó a cégben!
  • 1995-ben gurul le a futószalagról az első nagy sikert aratott egyterű modell az Alhambra.
  • Még ebben az évben a 10 milliomodik modell is felavatásra került Fülöp spanyol trónörökös által.

Ezután már nincs megállás, mind az autógyártás mind pedig az slusszkulcs másolás terén maradandó újdonságokkal rukkol elő a cég a mai napig.

Seat autókulcs másolás a kezdetektől

A 60-as évek

  • Az első indító kulcsok ezen nagy múltú gyár forgalmazásában sem voltak túlbonyolítva.
  • Egyszerű fém szárú kulcsok fém fejjel ahogy akkor ebben az időben a nagykönyvben meg volt írva.
  • Ezeket az autókulcs másoló “szakik” még kézzel, tűreszelővel formázták meg.
  • Nem voltak modern gépek, amelyek 1-2 perc alatt végeztek a duplikálással.
  • Hogyha egy-egy ívet jobban, mélyebbre reszelt a kolléga, akkor kezdhette elölről az egészet!

SEAT autókulcs másolás 1

A 80-as évek

  • A Seat-nál is mint minden nagy múltú cégnél, ebben az időszakban kerültek bevezetésre a műanyag fejjel ellátott fém szárú nyerskulcsok.
  • Itt már megfigyelhető a műanyagipar forradalmi térnyerése ami ezután minden kulcs tartozéka lesz.
  • Ebben az időben jelennek meg az első kulcsmásoló gépek, amelyeket már úgy terveztek, hogy jelentősen megrövidítse a duplikálni kívánt példányszámok idejét.
  • A műa. fej általában fekete színű a Seat esetében is mint, akkori korabeli más autógyárak nyerskulcsainál megfigyelhető.

SEAT autókulcs másolás 2

Aztán jött 1995

Ez az év amikor minden megváltozott az autókulcs másolás világában!

A járműgyárak együttesen bevezették az immobiliser rendszerét.

  • Ezen szisztéma lényege, hogy a indítókulcs tartalmaz egy kis kb. 1 centiméteres chipet, amit ha nem érzékel az immobox, akkor az autó nem indul el.
  • Ezért aztán nem volt elég plasztikfejű kulcsot gyártani, hanem azt el kellett látni egy chip tartóval is, amely színe általában piros volt.
  • Azonban előfordult egybeöntött és szétpattintható változat is.

SEAT autókulcs 3

1999-től 2003-ig jelentek meg először nyomógombos indítókulcsok a Seat-nál

  • Ebben az időszakban megfigyelhető hogy nagyon követi a gyár a Volkswagen konszern elképzeléseit.
  • Szinte ugyanazon kulcsokkal dolgozik mint a VW, csak ezekre a slusszkulcsokra a Seat logó kerül. Ez mind a fix szárú nyomógombos kulcsra, mind pedig a bicskakulcsra igaz.
  • Könnyen kezelhető és megmunkálható kulcsok ezek, amely elektronikáit is lazán fel lehet tanítani egy autóra.

SEAT autókulcs másolás 4

2010-2020 körül változnak a dolgok

  • A SEAT autókulcs másolás területén is forradalmi évek ezek!
  • Megmaradnak a bicskakulcsok, viszont már sok esetben nem elég egy egyszerű programozó géppel feltanítani a kis “kütyüt”, hanem bonyolultabb eljárásokra is szükség lehet.
  • Főleg ha szabadkezes, vagy keyless-go rendszerű kulcsokról beszélünk.

Ezekről a műveletekről viszont majd egy következő írásomban mesélek.

Ha SEAT autókulcsod van, amit másoltatni szeretnél, keress minket elérhetőségeinken, segítünk.

Horacsik Attila