Bicskakulcs másolás ügyben a legjobb helyen jár! És hogy miért azt mindjárt összegzem. Egyrészt mert körülbelül 12 éve vagyunk a piacon és volt már “néhány” bicskakulcs másolás feladatunk. Szóval némi tapasztalattal azért rendelkezünk.

A másik ok hogy nem dolgozunk silány minőségű kínai alapanyagból így nem kell hozzánk visszahozni 2-3 hét múlva minőségi probléma miatt a bicskakulcsot.

Bicskakulcsot, de milyet?Bicskakulcs másolás

Szeretnének új komplett gyári bicskakulcsot, vagy az eredetit kellene átalakítani újszerű rugós kivitelű változattá. Ha komplett gyári termékre van szükség akkor mindenképpen kellene az autó típusa illetve a gyártási éve.

Vegyük sorra:

Alfa Romeo bicskakulcs másolás:

Az Alfa Romeo ilyen kialakítású és kinézetű kulcsait 2001-2009 között általánosságban 40-47 ezer forint körül másoljuk. 2009 feletti évjáratokat ha szabad kezes vagy “keyless go” rendszerű (tudjátok amit nem kell behelyezni a nyílásba és elfordítani a gyújtáskapcsolóban hanem csak “zsebből indul”) az 65 és 85 ezer forint között van. Ha olyan bicskakulcsról beszélünk amit el kell fordítani, az körülbelül 40-60 ezer forintba kerül

Audi bicskakulcs másolás:

Az Audi 1997-től gyártja az első generációs behajtható szárú kocsikulcsait melyet mi körülbelül 2006-ig 26-30 ezer forintig másoljuk. 2006 és 2012 között már változhat az ár de nem számottevően ami azt jelenti hogy 35000 Ft alatt marad. 2012 után a Volkswagen csoport tagjaként az Audi is újított az “MQB” kulcsokkal amiket természetesen mi is szívesen duplikálunk “bedugós elfordítós” bicskakulcs esetén 38-45 ezer forintért illetve a szabad kezes “keyless go” esetében az árak akár 55-85 ezer Ft-ra is rúghatnak.

Citroen bicskakulcs másolás:

A franciák elég sokáig fix egy vagy két gombos kulcsokat gyártottak autóikhoz ezért csak 2012-től lehet gyári bicskakulccsal vásárolni. Ezeket az autókat melyet természetesen le tudunk másolni. Ha után gyártott alapanyagból megoldható a történet akkor 28000-30000 Ft-ba kerül, viszont ha csak gyári kulcsból tudunk dolgozni akkor körülbelül 40000-45000 Ft forint a másolás. Persze ha van PIN kód az autóhoz mert ha azt is ki kell fejteni a gépjárműből akkor az plusz 5000 Ft.

Fiat bicskakulcs másolás:

A Fiat 2002-től kezdte gyártani dobozos autóit (többek között a Ducato-t) ami már “kipattanos szárú” kulccsal rendelkezett. Érdekesség hogy az első szériákat még nem látta el nyomógombbal, hanem csak mechanikusan elfordítással lehetett bejutni az autóba. Így végül is csak abban módosult a fix kulcshoz képest hogy be lehet csukni a szárat a házba. 2005-2006-tól változnak át a Fiat bicskakulcsai nyomógombossá amiket 2014-ig egységesen 40-50 ezer forint körül másolunk az adott típustól függően. 2014-nél fiatalabb típusoknál az ár nagyon típusspecifikus. Ezért kérném hogy telefonon beszéljük át hogy milyen autóhoz másolunk. Fontos kérdés lehet ebben a témában hogy az gépkocsi elektromos-e vagy hogy európai vagy tengerentúli származású.

Ford bicskakulcs másolás:

A Ford 2002-2003-ig kizárólag fix, nyomógomb nélküli immobiliseres autókulcsokkal gyártotta járműveit. Ezért az ilyen, vagy ennél régebbi autókhoz nyomógombos kulcs készítése csak úgy megoldható ha központi zár vezérlőt építünk az autóba. Ezeknek a típusoknak a kényelmi funkciója még nem Bicskakulcs másolás 2tudja a távvezérlős ajtónyitást. Ezután jelentek meg a piacon a 3 nyomógombos tojás alakú hengeres szárral rendelkező gyári kulcsok. Ezeket már általában ki lehet váltani olyan Ford bicskakulccsal, ami irányítja a központi zár vezérlőt és az immoegységet is. 2011-nél fiatalabb autóknál a bicskakulcs másolás már kicsit komplikáltabb. Ezek a távirányítós szerkezetek komponens védettek ezért itt megint attól függ az “árképzés,” hogy az autó “keyless go” rendszerű, vagy a hagyományos “gyújtáskapcsolóban elfordítós megoldásos” technológiával rendelkezik.

Honda

A Honda alapvetően 2006-2008-ig a fix kulcsos távirányítós fajtákat részesítette előnyben. Érdekessége ezeknek, hogy kompatibilis a mi után gyártott rendszerünkkel. Így hiába a gyári kulcs nem behajtható szárú, mi mégis tudunk ilyen autókhoz bicskakulcsot készíteni. Az eredeti ár töredékéért, mindössze 28-30 ezer forintért. A becsukható szárú gyári változatok általános megjelenése körülbelül 2008-2009-re tehető, amikor a 2 és 3 nyomógombos változatok már “becsukhatók” voltak. A gyári bicskakulcsok ennél a típusnál 2018-2019-ig nem változtak. Nálunk az eredetit 50-60 ezer forintért az után gyártottat pedig 28-30 ezer forintért másoltathatja.

Hyundai bicskakulcs másolás:

A Hyundai 2004-2005 ig tartotta magát a fix kulcsba beépített távirányítós és az indítókulcs közelében “fityegő” távnyitós kombináció mellett. 2005-ben már megfigyelhető egy-két típusnál a bicskakulcsos verzió, amit a gyár az akkori legnépszerűbb ultra dizájnos külsővel látott el. Ezt a külsőt követte a 2011-2012 körül a már króm végű (tudjátok ahova a kulcskarikát befűzitek) masszívabb műanyag változat. Ez egészen 2016-2017-ig fellelhető volt a Hyundai arzenáljában. (Ezeket a már komponens védett “kütyüket” ha után gyártott alapanyagból kéritek, akkor körülbelül 28-30 ezer forintból tudjuk duplikálni. Ha viszont ragaszkodtok a gyári minőséghez, akkor ez 40-50 ezer forintba is kerülhet. Természetesen az időkorlát itt is mint szinte mindegyik kulcsunknál 5-10 perc marad.) 2016-2017 körül jelentek meg a “keyless go” rendszerű bicskakulcsok, így beülve a gépjárműbe semmi dolgunk nem volt más, mint megnyomni a “start-stop” gombot, és már száguldhattunk is úti célunk felé.

Kia bicskakulcs másolás:

A Kiánál nagyjából ugyanazt tudom elmondani mint a Hyundainál. Azokkal a különbségekkel, hogy náluk már előbb, körülbelül 2012-2013-ban már fellelhető volt a “szabad kezes” vagy “keyless go” rendszer. Illetve mivel nagyjából a két gyár teljesen ugyanolyan kulcsokat gyártott autóihoz, ezért van, amikor csak a hátsó matrica különbözteti meg a kis “szerkezeteteket” egymástól. (Természetesen azért mi megtudjuk különböztetni ID kód illetve algoritmussor szerint.)

Mazda

A Mazda is híve volt az ősidőkben körülbelül 1999-2004 között a fix immobiliseres kulcs illetve a mellette karikán “fityegő” külön távirányító “kombónak”. Aztán ő is beadta a derekát, és “bicskásított”. Így 2005-ben már találkozhatunk a “kulcsházból kipattanó szárú verzióval”. 2005 és 2011 között nem sok változott a külalakon. Egyedül az váltakozott, hogy az éppen vizsgált gépkocsi kényelmi funkciói a kettő vagy három nyomógombos változatot részesítette előnyben. (Persze léteznek amerikai piacos 4 gombos piros pánik billentyűvel ellátott Mazda bicskakulcsok is, de ezek mind Mhz-számban (315Mhz), mind pedig algoritmusaiban eltérnek európai társaiktól.) 2011-2012-nél fiatalabb típusoknál nem kifejezetten figyelhető meg a szabad kezes vagy “keyless go” rendszerű a többi autógyártónál megszokott bicskakulcs. A Mazda kártyát illetve kisebb “csinos dobozkákat” használ ami természetesen “start-stop” gombbal indul.

Mazda Vision Coupe

Opel

Az Opelnél is megfigyelhető, hogy 2005-2006-ig nem használják a “kipattanó szárú verziót” hanem ahogy a szakma hívja a nagy “buta fejű” két vagy három nyomógombos verziót részesítik előnyben. Ezeknek van egy vékonyabb, kecsesebb kinézetű társa, amit általában a Corsa vagy a Combo örökölt meg. 2006-2007-től indul meg a bicskakulccsal ellátott gépjárművek forgalomba helyezése az Opel gyáraiban. (Az köztudott, hogy ilyentájt kooperál a gyár a Chevrolettel, így sok esetben találkozhatunk ugyanilyen kinézetű hasonló paraméterekkel rendelkező kulcsokkal a testvér vállalatnál.) 2012-2014-ig gyártották bicskakulcsokkal a különféle modelleket, ezután figyelhető meg hogy az Opel is “szabad kezessé” vagy “keyless go” rendszerűvé válik. Természetesen ezeket a proxi-s távnyitós szerkezeteket is le tudjuk másolni 🙂

Peugeot

A Peugeot-nál megfigyelhető, hogy már 1998 tájékán előrukkolt a gyár különféle egy és két gombos fix kulcsos változattal. Ezek másolása és a gépkocsihoz való tanítása elég nehézkes feladat volt az első időkben. (Természetesen most már egyszerűen lehet másolni ezeket az autókulcsokat.) 2006-2007 körül már a Peugeot is 2 vagy 3 nyomógombos bicskakulcsokat gyártott az autóihoz. Ezeket egészen 2013-2014-ig szinte kisebb változtatások nélkül dobta piacra. A mára már szinte minden új autónál megfigyelhető “keyless go” rendszer 2014-ben került bevezetésre.

Renault bicskakulcs másolás:

A Renault-nál általánosságban elmondható az ami a Peugeot-nál. Csupán azzal a különbséggel hogy a kulcsszárak nem lesznek azonos külsejűek, tehát a zárbetétek nem ugyanolyan kialakításúak.

Seat bicskakulcs másolás:

A Seat a Volkswagen csoport tagjaként általában követte az anyacég elképzeléseit. 1998-ig nyomógomb nélküli immobiliseres kulcsokat gyártott ezt egyszerűen le lehetett klónozni. 1999-ben jelenik meg az első 2 gombos félkör alakú üvegchippel ellátott verzió, melynél már az autó vezérléséhez kellett hozzátanítani a kis immo üvegcsét. Az első bicskakulcsok 2002-2003 felé jelennek meg a piacon. Ezeket először elég nehézkes hozzáilleszteni az autóhoz de ahogy fejlődik a technika persze ez is gyerekjátékká válik. Nekünk :DDD

2009-2010-ig nem nagyon változik a külalak

és megfigyelhető, hogy ugyanolyan téglalap alakú bicskakulcsok kerülnek ki a nagy nyilvánosság elé, mint a Volkswagennél. 2010-2011 a változások éve a Seat-nál. Ennek értelmében teljes ráncfelvarráson esnek át a bikakulcsok, minek eredményeképpen sokkal trendibb és szebb külsőt kapnak. 2014-2015 tájékán jelennek meg a “szabad kezes” verziók, melyeknél már el sem kell fordítani a gyújtáskapcsolóban a kis “kütyüt”, csak egyszerűen a zsebünkben tartva azt, indítható az autó.

Volkswagen bicskakulcs másolás:

A Volkswagenre szinte ugyanaz vonatkozik mint mint a Seat-ra. Azzal a különbséggel hogy a “keyless go” rendszer az anyacégnél előbb körülbelül 2009-2010-ben került bevezetésre.

A teljesség igénye nélkül ennyit a gyári bicskakulcsok másolásáról. A VW kulcsok másolásáról ITT IS írtam már.

A következő cikkemben részletesen beszámolok arról hogy milyen lehetőségek vannak azoknak a kedves ügyfeleinknek akik fix kulcsot szeretnének bicskakulcsra átalakítani.

Addig is gyertek hozzánk autókulcsot másoltatni 🙂

A “Kapcsolat” oldalt IDE KATTINTVA éred el.

Ehhez nem illik a bicskakulcs