A motorkulcs másolás kicsit más történet, mint az autókulcs másolás, itt általában klónozzuk a kulcs fejében lévő chipet.
Ennek több oka van:
- Az ügyfél elhagyja a tanítós kulcsot.
- az ügyfél nem hozza a járművet magával (esik az eső)
- egyszerűbb művelet a motorkulcs klónozás, mint a motorkulcs tanítás.
Motorkulcs másolásnál figyelembe kell venni, hogy más algoritmusok lehetnek az immobiliser chipekben mint az autóknál!
Az újabb típusoknál már előfordulnak “keyless-go” vagy szabadkezes rendszerek, de ez még nem igazán elterjedt.
Itt egy hosszabb Youtube videó a motorkulcs „key code” megtalálásához Honda motor esetés:
Motorkulcs másolás a kezdetektől
Kezdetben a motorkerékpárok gyújtáskapcsolója egyszerű fémfejű kulcsokkal működött. Ezeket a másoló “szakik” még tűreszelővel, illetve sima kézi reszelővel alakították a gyújtásbetéthez. Természetesen ezek még fogazott fémfejű kulcsok voltak. Nemhiába készült napokon keresztül a “nagy mű” másolása. Ezekben az időkben még nem volt gépi segítség, ezért mindent kézi erővel oldottak meg a kulcsmásolók.
Egy lehetséges megoldás, hogy az Ebay-en nézünk a régi mocinkhoz kulcsot. Tű a szénakazalban, de van esély!
Műanyagfejű fogazott motorkulcs másolás
Ebbe a csoportba azok a darabok tartoznak, amiket oldalmarással munkálnak meg. Léteznek két oldalra és egy oldalra megmunkált kulcsok.
Ezeket a kulcsokat a 80-as évek elején vezették be a gyártók, voltaképp azért, mert megjelent a piacon az a csodálatos találmány melyet úgy hívunk hogy MŰANYAG.
A külcsín is közrejátszott a kulcsfej kialakításában és bevezetésében.
A korszak egészen 2000-2003-ig tartott hiszen akkor kezdődött az…
immobilizeres motor kulcsmásolás korszaka
Az autókulcsokhoz képest, melyek 1995-ben már immochipet kaptak, a motorkulcsok ugyanezt csak a 2000-es évek elejétől tudhatták magukénak. Itt már megfigyelhető hogy a műanyag fej tartalmaz egy bizonyos kis piros tasakot, melybe egy immobiliser chip rejthető. Ennek a kategóriának képviselői lehetnek a még régi, kétoldalra mart szekció tagjai, de már észrevehető belsőpályás felsőmaróval kialakított kulcsmegmunkálás is.
Ilyen kulcs például a BMW motor kulcs melynek marása egy bizonyos “kígyómintára” utal és felsőmaróval kerül kialakításra.
Pár szó a motor immobiliser chip-ekről
Ezeket az Immo Chip-eket 99%-ban klónozzuk, nagyon ritka azon megoldások egyike, hogy véletlenül tanítási- vagy illesztési eljárásra kerül sor.
Ha véletlenül ilyen előfordul akkor a jármű mindenképp szükséges a sikeres immobiliser chip elkészítéséhez.
Klónozási folyamatnál kb. 50-50% az arány hogy szükségünk lehet a motorra.
(Ha motorkulcs másolás jutna eszetekbe érdemes előtte felhívni minket, hogy a motorral érkezzetek vagy sem.)
Új technológiák motorkulcsoknál
Mint az autókulcsoknál úgy a motorkulcsoknál is megfigyelhető hogy a gyártó különféle bicskakulcsokkal rukkol elő. (lásd: Ducati)
Előfordulnak az új típusoknál szabadkezes, vagy “keyless-go” funkciós kulcsok is, de ez még nem számottevő. Olyannyira nem hogy kb. évente talán egy-két ilyen megkeresés érkezik hozzánk.
Akár motorkulcs másolás, akár autókulcs tanítás, a Horacsik Kft. munkatársaira mindig minden esetben számíthat.
Keressen minket elérhetőségeinken!
Motorkulcs másolás ár
- Immobiliser és Chip nélküli motorkulcsok: 1800-2800 Ft
- IMMOBILISER-es és CHIP-es motor- és robogókulcsok: 6000-18000 Ft
Motortípusok, amihez kulcsokat másolunk:
APRILIA
BMW
CAGIVA
DUCATI
GILERA
HARLEY-DAVIDSON
HONDA
KAWASAKI
KTM
KYMCO
MALAGUTI
MOTO GUZZI
MZ
PEUGEOT
PIAGGIO
SUZUKI
TRIUMPH
YAMAHA
(bátran nézzen utána az áraknak a konkurenciánál is!)