A BMW autókulcs másolás, típusok szerint:

A BMW autókulcs másolás rendkívül sok típust ölel át, az eligazodást megkönnyítendő, vegyük sorra a BMW autókulcs repertoárt.

Fajták szerint megkülönböztetünk:

  • fémszáras fémfejű kulcsok (60-as 70-es évek)
  • fémszáras plastik fejű kulcsok (80-as 90-es évek)
  • fémszáras műanyagfejű kulcsok chiptartóval.
  • rombuszfejű 3 nyomógombos kulcsok
  • nem “keyless-go” rendszerű kulcsok (amit be kell helyezni a tartó nyílásba és “start-stop” gombbal indul az autó)
  • szabadkezes vagy “keyless-go rendszerű kulcsok (csak közelítünk a gépjárműhöz és már nyitja is az ajtókat beszállás után a zsebünkben tartott kulcsal indul az autó a “start-stop” gombra rábökve)

Fémszáras fémfejű kulcsok

Ez anno igazi szakma volt ám a javából
A 60-as 70-es években nem volt kulcsmásoló gép, hanem a szaki kézzel reszelte ki a kulcsokat kis kézi tűreszelővel.
Gondoljunk csak bele hogy tizedmiliméterre egyeznie kellett a két kulcsnak, különben nem fordult el a zárban.
(Ha véletlen többet szedtél le valahonnan akkor már kezdhetted is elölről:)

BMW fémfejű kulcs
Fémszáras műanyagfejű BMW autókulcs másolás

Ez már a 80-as 90-es évek…
Itt már léteztek kulcsmásoló gépek, de még általában fogazott kulcsokat tudtak készíteni.
A BMW viszont ebben az időszakban is előre szaladt az akkori technológiai vívmányaival. Már a 90-es évek közepétől előfordult, hogy nem fogazott kulcsokkal adták el gépjárműiket hanem már “belsőpályás kígyómintás” marások is előfordultak.

Autókulcs másolás szempontjából az 80-as évek elején a marási műveletek még nem voltak megoldhatók, mára azonban ez teljesen optimalizált. Ezek a kulcsok még nem rendelkeztek immobiliser chippel, viszont a kor egyik legnehezebb feladata volt az ilyen BMW autókulcs másolás.

műanyagfejű BMW kulcs

Fémszáras műanyagfejű kulcsok chiptartóval

Ezen kategória kulcsaival kapcsolatban elmondható, hogy 1995-től használjuk a chiptartós változatot. Innentől számítva vezette be a BMW az immobiliser rendszerét.

Érdekessége a történetnek, hogy a mai napig csak úgy lehet immo-chipet készíteni ezekhez a típusokhoz, hogy kiszedjük az EWS modult. Abból kiforrasztjuk a processzort és letöltjük a rendszeradatokat, majd hozzáillesztünk egy immochippet.

Ezt a rendszert egészen 2003-2004-évjáratig klónozni nem lehet.

chiptartós BMW kulcs másolás

Rombuszfejű három nyomógombos kulcsok

Ezen kategória egyetlen résztvevője uralta a nyomógombos BMW kulcsok világát 1998-től egészen 2006-2007-ig.
Autókulcs másolás szempontjából elmondható hogy nagy többségüket már le lehet klónozni.

Volt elődje, ami nem rombusz, (vagy ahogy a BMW fanok mondják: gyémánt alakú) hanem kerek fejű, kettő vagy három nyomógombos változat. Ez még nagyon a kezdetekben 1996-97-ben fordult elő, de gyorsan lekerült a palettáról. Helyette lett a klasszikus rombusz alakú három gombos kulcs.

rombusz BMW kulcs

Nem „keyless go” rendszerű BMW autókulcs másolás

Ezeknek a jellemző vonása, hogy bár már csak egy kis dobozt tartunk a kezünkben, de még be kell helyezni a nyílásba, és csak ezután indítható az autó. Természetesen itt sem kulccsal jutunk be az autóba hanem gombnyomásra nyílnak az ajtók, de ez még nem az úgynevezett proximity rendszer.

Sajátossága ezeknek a kis szerkezeteknek, hogy 2006-től egészen 2011-ig gyártották őket a különböző BMW modellekhez.
Autókulcs másolás szempontjából egész jól klónozható kategória.

nem keyless go BMW kulcs

Szabadkezes vagy keyless go rendszerű kulcsok

Ezen kis dobozkák amik nyomógombokkal is el vannak látva, már a 21. század legújabb vívmányai.

Itt már nem kell azzal foglalatoskodnunk, hogy megnyomjuk a nyomógombot, és úgy nyíljon az ajtó. Egyszerűen csak közelitünk az autóhoz és már fel is ugranak a gombok. Illetve beülve az autóba, csak a zsebünkben tartva a kulcsot indul a gépjármű egy Start-Stop gomb megnyomásával.

Új F és G szériás típusok közkedvelt “dobozkái”.

szabadkezes BMW kulcs szabadkezes BMW autókulcs

Azt hiszem (a teljesség igénye nélkül) kiveséztük a BMW autókulcs másolás típus szerinti felsorolását. Bármelyik kategóriába esik a BMW-d, rám és kollégáimra mindig számíthatsz, ha autókulcs másolás a feladat. Keress elérhetőségeinken!

Végezetül egy kis BMW történelem

A BMW (Bayerische Motoren Werke AG) a világ egyik vezető autó vállalata. Elődje a Rapp MotorenWerke GmbH mellyet Karl Rapp alapított 1913-ban.

1917 júliusában változtatták meg nevüket BMW AG-ra, ezzel egyidőben elindult a repülőgépmotor gyártás.

A gyárban dolgozó feltörekvő mérnökök olyannyira jó motorokat terveztek, hogy a porosz katonai igazgatás az első világháború hátralévő részében 2000 darabot rendelt meg belőle. A repülőmotor gyártásról a cég 1928-ban állt át autógyártásra amikor is megvásárolta az Eisenach Járműgyártó AG-t.

BMW történet

Ezzel a manőverrel megszerezte a “Dixi” kisautók gyártásának jogait.
Az első saját konstrukció az AM1 nevet kapta, mely sokkal felszereltebb és könnyebben kezelhető volt mint a “Dixi”.

A dátum amikortól a cég echte BMW modelleket gyárt az 1932-es év. Innentől számítják a BMW gyár igazi történetét.

A II. világháború alatt a gyártósorokat teljesen visszaállították repülőgépmotorok gyártására, ezenkívül oldalkocsis motorokat gyártottak a Wehrmachtnak.

A világháború után a cég majdnem csődbe ment, mert a Deutsche Bank aki főrészvényese volt, BMW-ben kiszállt a vállalat finanszírozásából.
A 60-as években talpra álló vállalkozás először az angol Rover-t vette meg, majd Rolls Royce-ban is tulajdonjogot szerzett.

Ezzel beírta magát a világ vezető autómárkáinak névsorába.