Mi a különbség
az autókulcs másolás (klónozás)
és a távirányítós autókulcs tanítás
között?
Kezdjük ott hogy a clone folyamat sokkal egyszerűbb mint a tanítási eljárás, mert ebben az esetben a kulcsot csak behelyezzük a másoló gépbe, kiolvassuk a kódot és egy pillanat alatt már írhatjuk is rá a szűz chippünkre.
Persze van olyan eset amikor mintát kell vennünk az autóról és ez megnövelheti a duplikálási időt kb 3-4 perccel de ez sem olyan bonyolult autókulcs másolási feladat, hogy ne tudjuk 10 perc alatt végrehajtani.
Előfordulhat szélsőséges esetekben (1-2%) hogy a mintavétellel nincs minden renben és folyamatosan incorrect kódot tudunk lehívni a gépjárműről de véleményem szerint még mindig egyszerűbb eljárás a kulcsklónozás mint az OBD kábelen való chip és záró-nyitó elektronika feltanítása az autóhoz.
Ezenkívül mivel a magyar ember eléggé árérzékeny ezért az sem mindegy, hogy mennyit fizetünk ki egy bizonyos duplikálási folyamatért.
Amíg egy „sima” autókulcs másolás 8000-18000 Ft-ig terjedő költséggel jár, addig egy távirányítós kulcstanítás 28000-80000 Ft-ba is belekerülhet. (Ebbe a kategóriába a renault kártya nem tartozik bele mert azt 25000 Ft-ért csináljuk.)
Egyébként teljesen mindegy milyen típusú az autó de egy gépjárműhöz hozzáilleszteni kulcsot majdnem mindig hosszadalmasabb művelet mint a „sima” autókulcs másolás.
(Főleg a francia gépkocsiknál fordul elő hogyha az ügyfél nem hozza magával a pin security kódot amit egy kis kártyán kap meg és még ezt is ki kell fejtenünk a gépjárműből az még megnővelheti a tanítási procedúra időtartalmát.)
Van olyan típusú autó, aminek a chipjét másképp nem lehet duplikálni csak úgy, hogy kiszedjük az immoboxot és abból nyerjük ki az adatokat. Ilyen például a BMW ahol az EWS dobozt szedjük ki és ebből olvassuk ki a megfelelő adatokat a chip másoláshoz. (Természetesen ez csak a 1995-2005 közötti évjáratokra értendő az ezt követő újabb típusú BMW-ket már viszonylag egyszerű módon OBD kábel segítségével is illeszthetjük a rendszerhez.)
Régen a Mercedes kulcsok is „asztalon” készültek úgy hogy kiszereltük a motorvezérlő egységet és abból fejtettük ki az adatokat a chip másoláshoz.
Most már az utóbbi években ez is megoldott lett „kábelen”.(érdekes amióta a szoftvert kiadták a transponder és az infra illetve a távirányító tanítása kb 5-10 perc alatt megvan akár a legújabb típusú autókhoz is)
Vannak persze külön „állatfajok” mint például az AUDI. Ez a VAG csoport közismertebb nevén Wolksvagen csoport „csúcsragadózója”
Az AUDI-ról azt kell tudni hogy minden fejlesztés ami kikerül, rögtön beleteszik ezután jön sorban a WV aztán a SEAT majd a SKODA zárja a sort.( az egyik haverom mondta aki nagy BMW fan hogy az Audi egy „nyakkendőbe öltöztettet Skoda.
Itt úgy hívjuk meg tanulni hogy előtte ki kell „nulláznunk” minden kulcsot így pár pillanatra nem lesz aktív kulcs az autóhoz, és ha valami probléma adódik a chipfeltanítással kapcsolatban akkor sajnos a gépjármű kulcs nélkül marad :( Ilyenkor a ki kell szerelnünk a motorvezérlőt és az előre elmentett adatokat visszaírni a rendszerbe. (ha sikerül… ha nem, akkor is van megoldás, de az körülbelül fél nap és 3 db vérnyomáscsökkentő minimum :DDDDD)
Van egy másik típus is ami ha megmakacsolja magát kulcs tanítás közben akkor eléggé feszültek tudunk lenni.
Ez a VOLVO amely autónál is elő szokott fordulni hogy pont rossz pillanatban „fekszik le”. Ilyenkor ki kell szerelnünk a CEM modult és abból kell kinyernünk az adatokat az első chipes kulcshoz.
Szóval mindent összevetve a tanítás mindig bonyolultabb és időigényesebb művelet a klónozásnál.
Ugye hogy nem is olyan egyszerű dolog ez az autókulcs másolás?
Ezért mindenkit óva intek attól hogy az Ebay-en vagy az Alibabán található és megvásárolható 100-200 dolláros tanítós gépekkel ilyen műveleteket hajtson végre, mert ha valami probléma adódik, akkor a gépkocsi az eredeti kulcsával sem fog működni.
Ezért ezeket a bonyolult autókulcs másolással kapcsolatos feladatokat kérem bízza szakemberre.
Maradok legmélyebb tisztelettel partnereink felé:
Horacsik Attila