Természetesen nem. Mindenki hallotta már, hogy beállnak a laptoppal az autó mellé és 3 perc múlva ott sincsenek!!!

Ez sajnos így van, de különböző trükkökkel megnehezíthetjük ezen „szakik” negatív ténykedését!

autólopás

Immobiliser

… először is tisztázzuk, mi az az immobiliser:

A járművek védelmére kifejlesztett elektronikus vagy rádiófrekvenciás lopásvédelmi rendszer. Az 1996-os évtől ezt a rendszert dolgozták ki a biztosítók a megnövekedett lopások visszaszorítására. (Előtte elég volt egy vídiadarabbal bepókhálósítani az oldalsó ajtó üvegét, majd bejutva a gépjárműbe, lábbal eltörni a kormányzárat,és következett alul a drótozgatás, szikra és máris hűlt helye volt az autónak).

1996-tól ez a dolog megváltozott, mert az autókba tarnspondert vagyis lopásvédelmi rendszert szereltek. Ez a rendszer egy darabig működött is, amíg a csibészek rá nem jöttek, hogyan kell ezeket hatástalanítani!

Szóval még mindig ugyanaz a rendszer, mint 96-ban, és sajnos nincs ellophatatlan autó, de!!! Egy-két ügyes trükkel megnehezíthetjük a tolvajok dolgát.

Pár trükk autólopás ellen

Rejtett kapcsoló a saját vagy az anyósülés alatt, aminek kapcsolása nélkül nem indul el az autó, mert nem kap szikrát az indításhoz. (Egy ilyen kapcsolót bevezetékel nekünk egy autóvillamosságis szakember és a lényege az, hogy csak mi tudjuk, hol van a kapcsoló).

Az egyetlen dolog, ami egy profi autótolvajt zavarba hoz, az az, ha túl sok időbe telik a lopás.

Nézzük meg, hogyan gondolkodik egy ilyen „szakember”:

  • Jó az ajtót kinyitottam,…..20 mp,
  • Inditásgátló kilőve(laptop)…..3 perc,
  • És már viszem is, de most mi van, miért nem indul?
  • minden smakkol, kulcs megvan, indítássgátló feloldva, de akkor mi van?

… eltelik 1,2,5 perc, de mivel nem egy ismert rendszer, ami az autónkban található, ezért 6-8 perc múlva ott fogja hagyni autónkat, mivel a mi rejtett kapcsolónkat nem fogja megtalálni. (Lehet ez a kapcsoló a kesztyűtartó alatt vagy a fékpedál motortér felé eső részén, legyünk kreatívak).

Olyan rendszert is kérhetünk az autóvillamossági szakinktól, hogy addig amíg mi nem zárjuk rövidre az áramkört addig ne induljun el autónk.

Lényege:

-benedvesítjük bal kezünk mutató-és hüvelykujját (hogy jobb legyen a vezetés) és azt a pontot fogjuk meg a baloldali műszerfal alatt, ahova a szaki a kis fémdarabot elhelyezte. (Ez a kis fémdarab össze van kötve a gyújtáskpcsolóval). A másik kezünk ugyanazon ujjait kicsit megnedvesítve, az indítókulcs fémrészét fogva indítjuk az autót és csak ilyen módszerrel indul gépkocsink.

Nem ajánlom

… ismert rendszerek matricáinak kiragasztását a hátsó ajtó üvegére (Cobra, Phantom, stb.) miért árulnánk el a tolvajnak, hogy az indításgátlón kívül milyen rendszerrel kell foglalkoznia. (még kb. fél perc).

Váltózár – légzsákvédő

defend-lock

Jónak tartom a defendlock váltózárakat (tudják a zöldfejű fúrtkulcsos megoldásokat, de nemcsak azért, mert ezt a kulcsot is tudjuk másolni, hanem mert tényleg nehéz ügy kulcs nélkül leműteni a váltóról).

Tévhit

… hogy folyékony nitrogénnel vagy hitrogénnel legfagyasztva letöri a zárat a tolvaj. Ez az állapot minimum -250 C foknál állhat elő,de ezt az állapotot több mint 8-10 percig kéne tartani, mire elég hideg lenne az anyag és darabokra törne, de erre nincs idő és persze a zár egészét érnie kell a folyadéknak, ami szinte egészen biztosan lehetetlen.

Mechanikus kormányzárak

a gagyibbakkal is elérhetjük, hogy a piti tolvaj egy mellettünk álló hasonló autót visz el, amin nincs ilyen. Amúgy profik fél perc alatt kinyitják vagy kobaltos fúróval szétfúrják a zárbetétet rajta. Léteznek profi, hatásos eszközök is, például az AUTOLOK, ami még az egyre jobban terjedő légzsáklopás ellen is véd.

autolok kormányvédő

(A képen látható roncsolás az Autó Technika kiállításon kihelyezett Autolok kormányzáron, több napon át végzett leszedési kisérlet eredménye.)

Motorosoknak

Hát titeket semmi jóval nem tudlak bíztatni.

Az első dolog amit megemlítek az, hogy akármilyen 9-es vagy 10-es fokozatú motorzárat el lehet vágni a 2M-es erővágóval. (A tettestárs követ téged a plázába és jelez, ha visszajönnél) és motorod máris Vw transporter rakterében landol. (Aztán majd ráérnek szétszedni darabokra a műhelyben, amit zsákmányoltak).

Szóval nincs elvághatatlan lánc, csak lehet, hogy fél perc helyett kettő és fél perc.

– Van olyan tolvaj, aki a motor zárbetétjét húzza ki, majd beül az autójába és a zár alapján csinálja meg a kulcsot. Ez a ritkábbik eset, bár ilyenkor 20-30 méterről tartja szemmel motorbiciklinket. Szóval ha motort kihúzott zárbetéttel találod, semmiképp ne hagyd őrizetlenül, mert a tolvaj még ott ólálkodik, és talán már kész a „helyzet kulcsa”.

A lényeg:

Akár autóról, akár motorról van szó, zavarbaejtően sok időt nem fog gépjárművünk meglovasításával tölteni a tolvaj, inkább szépen otthagyja autónkat, és keres egy másik ugyanilyen típust. Ne a miénk legyen az!