Mi az eltérés és a gépkocsi kulcsmásolás között? :DDD
A gépkocsi kulcsmásolás folyamata úgy zajlik, hogy behozod hozzánk az immobiliseres kulcsodat, és mi a benne lévő kis “1 centi x félcentis” chipet lemásoljuk. (Itt olvashatsz az immobiliserről bővebben.)
Ezt úgy képzeld el, mintha átvernénk a motorod rendszerét.
Hogy miért?
Erre azért van szükség, hogy klón chipet tudjunk alkotni. Mivel amikor másoljuk, akkor ugyanolyan indítókódot, illetve algoritmusokat adunk meg a paraméterekben, mint az eredeti másolandó részben. Ezért tehát úgy érzékeli a motor, mintha a saját kulcsával indulna, miközben a mi kis klón chipünket használja.
Miután ezzel a folyamattal végzünk, jöhet a záró-nyitó elektronika feltanítása.
Mindez megoldható némely típusú autóknál, de nem mindegyiknél!
Figyelembe kell venni, hogy milyen évjáratú a gépjármű, és hogy sima elfordítós kulcsa van-e, vagy esetleg kártyás, ne adj isten “keyless-go”-s.
Ezeknél a típusoknál ugyanis már nem olyan egyszerű sima klónozással elvégeznünk a feladatunkat. Itt már fel kell tanítanunk az immobiliser chipet, illetve az autó távirányítót.
Ez úgy működik, hogy behozod hozzánk a kulcsot, és mi először lemarjuk a szárat.
Majd mivel a “kis széndarab” általában együtt tanul a záró-nyitó elektronikával, ezért őket közösen kell majd hozzáilleszteni a gépjármű rendszeréhez.
A pin kód kiolvasása a gépkocsi kulcsmásolás folyamatban
Ez sok típusnál egyszerű, szinte percek alatt megvan, persze vannak “mumusok”
(pl. a Volvo 2013 fölött azt nagyon szeretjük, van, hogy 12-14 óra a pin kód kiolvasás.)
Ezután már rendelkezésre áll minden információ a feltanításhoz. Itt természetesen nem mindegy hogy milyen kulcsot tanítunk fel.
Tehát a helyes komplett kulcs kiválasztás a legfontosabb tényezők egyike.
Néhány példa:
Egyívású típusoknál, mint Fiat Ducato, Peugeot Boxer, illetve Citroen Jumper esetében általánosságban elmondható, hogy csak a Magnetti Marelli elektronika tanul fel, a Delphi pedig nem.
Vagyis csak félig, mert indulni fog az autó, viszont a távirányítót nem kezeli.
Ez azért gond mert az ID46 indítókód illeszkedik a rendszerhez, viszont a távnyitó hiába 433.92 Mhz, az algoritmusok mások lesznek, mint amit ez a rendszer megkíván!
Akkor van probléma ezzel amikor az ügyfél “erősködik”, és hiába mondjuk, hogy a hozott termékkel ez lesz a baj, akkor is felprogramoztatja.
(Aztán az autókulcs másoló a hülye, hogy nem tudja megoldani.)
Sokszor előforduló hibák
Opel Astra 1999-2008-ig. Nagy butafejű kétnyomógombos fix kulcs. Itt az ügyfélnek kell hoznia a pin kódot, mivel nincs eszköz, ami kiolvassa a gépjárműből!
Ezt az információt egy kártyán kapja meg az autó vásárlásakor, illetve ha nincs meg, akkor a márkaszerviz pár ezer forintos díj ellenében kiadja a tulajdonosnak. Az autókulcs másolás ezzel a kóddal indulhat el!
Természetesen itt is létezik pár alternatíva a záró-nyitó elektronikával kapcsolatban.
A két fő gyártó a Bosch és a Delphi aki ezeket a szerkezeteket gyártja.
Ebből a két fő csoportból is létezik riasztós és nem riasztós változat. (Léteznek silány minőségű utánzatok is, de ezek nem fognak feltanulni az autóra.)
Egyébként a kulcs marása után, ha jó az alapanyag kiválasztás, akkor kb. 5-10 perc, és készen vagyunk a programozással.
Keressen minket elérhetőségeinken, kattintson ide!