Chrysler autókulcs másolás a kezdetektől napjainkig

A Chrysler Corporation Company mily meglepő a tulajdonosról kapta nevét akit Walter P. Chrysler-nek hívtak. A Maxwell Motor tönk szélén lévő gyárát vette meg 1925 Június 6.-án, akkoriban adta ki első autóját amit 70 modellként ismert meg a világ. A megalkotója ezt az autót a New Yorki Commodore hotelben mutatta be, remek marketing húzás volt ez, mivel a szálloda híres volt arról hogy sok befektető megfordult errefelé.

A stratégia bevált, mivel a Chase Securties egyik bankembere 5 millió dollárt fektetett be első körben a cégbe, és így már elindulhatott a sorozatgyártás.

Gyorsan piacra dobták a hathengeres autót – ez volt a legnépszerűbb gyártmány ebben a kategóriában. Az 1930-as években a gyár bemutatta az “airflow” nevű típust, amely szinte a legnagyobb bukás volt, ami érte a céget fennállása óta.

A második világháború alatt a Chrysler-t a hadiipari leányvállalata tartotta el, ami olyan “hírességeket” gyártott mint a Jeep. Természetesen mint minden más autógyártó cég, így ez a vállalkozás is bőven profitált a háborúból. Ezekben az időkben harckocsikat is gyártottak az amerikai hadsereg számára.

Aztán véget ért a “világégés”, és kezdődhetett újra az autógyártás és tervezés.

Az első híresebb modellje a 300C, melyet 1957-ben gyártott először, és a mai napig is ilyen nevű, bár más konstrukciójú autók gördülnek le gyár futószalagjáról.

Fontos megemlítenünk az 1998-as fúziót, a Daimler Ag-vel mely az akkori nehéz gazdasági helyzetből mentette ki a vállalkozást.

Innentől lett a cég neve DaimlerChrysler.

A világméretű vállalkozás a mai napig több millió autót ad el a föld minden részén

Chrysler autókulcs másolás

A nagy múltú cég is, mint minden más giga gépkocsigyártó, fémfejű fogazott kulcsokkal adta el első modeljeit, mely technikai “vívmány” egészen az 1980-as évek elejéig tartotta magát.

Ezeket a lemez kulcsokat a másoló szaki kézzel “farigcsálta” ki kis tűreszelő segítségével. Lényegében ezt nevezzük a bizonyos “igazi szakmának”. Nem álltak rendelkezésre gépek amikkel ezeket a nyerskulcsokat megmunkálják. Ha egyszer mélyebbre mentél le a tűreszelővel akkor bizony akármennyit is dolgoztál rajta előtte kezdhetted újra az egészet.

Erről az időszakról még az is elmondható, hogy a kulcsot befogadó zárak is egyszerűek voltak, ami nem azt jelenti hogy nem megbízhatóak. A lamellák körülbelül 2-szer erősebb anyagból készültek mint a mai záraknál megfigyelhető.

A híres 80-as évek

A Chrysler-nél is, mint minden más nagy amerikai autógyártó cégnél, ebben az időszakban újítások figyelhetők meg, a fémfejű kulcsokat kezdik leváltani a műanyag vagy plasztik fejű változatok.

Chrysler autókulcs másolás

Ezeket a forradalmi változtatásokat nem csak az anyacégnél, hanem annak leányvállalatánál is megfigyelhetjük. (Plymouth) Ezen kívül erről a kategóriáról az is elmondható, hogy még nem létezett a “belsőpályás” horonymarásos kulcs.

Kizárólag a fogazott változattal kombinált a gyár.

A 90-es évek….

Itt kezdődött körülbelül 1995-96 tájékán a chip tartós műanyag fejű kulcsok bevezetése. Ezeknél továbbra is megmaradt a CY24 profilú szár melyet előszeretettel alkalmaz a gyár a mai napig.

Chrysler kulcs

Nagyon szeretek Chrysler, illetve Plymouth kulcsokat másolni, mivel a nyersanyag kiválasztás lekorlátozódik szinte két, vagy legfeljebb három profilra.

Elmondható még erről az időszakról, hogy ilyenkor jelennek meg az első generációs immobiliser chipek a kulcsok fejében.

Tehát itt már arra is ügyelnünk kell, hogy nem elég a szárat “lemarni” illetve megmunkálni, hanem a chipet is klónozni kell.

Ebben az időben kezdenek megjelenni az immobilizeres kulcsok mellett a távirányítók, melyek ott “fityegnek” egy karikán és két vagy három nyomógombosak.

A 2000-es évek új vívmányai autókulcs másolás szempontjából

Az első és legfontosabb szempont, hogy az “immo” chip és a távnyitó egy kulcson belül található meg.

Chrysler immobiliser

Ezenkívül még elmondható erről az időszakról, hogy az immobiliser chip “ID” kódja megváltozik, így a klónozási folyamatok is bonyolultabbá válhatnak.

A frekvenciatartománya ezen szerkezeteknek 315 és 868 Mhz közötti amely mutatja, hogy eltérő európai társainál.

Megjelenik a kulcsok fején látható piros “PANIC” gomb, mely újítás forradalminak számított ezekben az időkben.

Ahol most tartunk

A Chrysler a Mercedesszel való fúziója során sok mindent átvett, ami az autókulcsokat illeti. Nagyon hasonlóak formailag és funkcióikat tekintve mindkét gyár indító szerkezetei.

autókulcs másolás

Először is azt emelném ki, hogy mindkettőnél megfigyelhető az infra rendszer, mely sajátosságot szinte egyik autógyártónál sem tudnék említeni.

Ugyanolyan “pingpongütő” alakúak mind a Mercedes, mind pedig a Chrysler kulcsai is, talán a gombok elhelyezkedésében van némi különbség

És persze a “PANIC” gomb meghatározó…

A fejlesztéseknek köszönhetően ezen szerkezetek elérhetőek szabadkezes változatban is.

Chrysler kulcs

Valamiért a gyár a bicskakulcsos verziót nem erőltette, pedig ez a korábbi Mercedeseknél megfigyelhető. (Biztos tudták, hogy ez a konstrukció nem sikerült olyan jól a németeknek.)

 

Mindenesetre egy dolog biztos, akármilyen Chrysler autókulcs másolás szóba jön, mindig nyugodt szívvel kereshetsz bennünket.