A BMW autókulcs másolás, típusok szerint:
A BMW autókulcs másolás rendkívül sok típust ölel át, az eligazodást megkönnyítendő, vegyük sorra a BMW autókulcs repertoárt.
Fajták szerint megkülönböztetünk:
- fémszáras fémfejű kulcsok (60-as 70-es évek)
- fémszáras plastik fejű kulcsok (80-as 90-es évek)
- fémszáras műanyagfejű kulcsok chiptartóval.
- rombuszfejű 3 nyomógombos kulcsok
- nem “keyless-go” rendszerű kulcsok (amit be kell helyezni a tartó nyílásba és “start-stop” gombbal indul az autó)
- szabadkezes vagy “keyless-go rendszerű kulcsok (csak közelítünk a gépjárműhöz és már nyitja is az ajtókat beszállás után a zsebünkben tartott kulcsal indul az autó a “start-stop” gombra rábökve)
Fémszáras fémfejű kulcsok
Ez anno igazi szakma volt ám a javából
A 60-as 70-es években nem volt kulcsmásoló gép, hanem a szaki kézzel reszelte ki a kulcsokat kis kézi tűreszelővel.
Gondoljunk csak bele hogy tizedmiliméterre egyeznie kellett a két kulcsnak, különben nem fordult el a zárban.
(Ha véletlen többet szedtél le valahonnan akkor már kezdhetted is elölről:)
Fémszáras műanyagfejű BMW autókulcs másolás
Ez már a 80-as 90-es évek…
Itt már léteztek kulcsmásoló gépek, de még általában fogazott kulcsokat tudtak készíteni.
A BMW viszont ebben az időszakban is előre szaladt az akkori technológiai vívmányaival. Már a 90-es évek közepétől előfordult, hogy nem fogazott kulcsokkal adták el gépjárműiket hanem már “belsőpályás kígyómintás” marások is előfordultak.
Autókulcs másolás szempontjából az 80-as évek elején a marási műveletek még nem voltak megoldhatók, mára azonban ez teljesen optimalizált. Ezek a kulcsok még nem rendelkeztek immobiliser chippel, viszont a kor egyik legnehezebb feladata volt az ilyen BMW autókulcs másolás.
Fémszáras műanyagfejű kulcsok chiptartóval
Ezen kategória kulcsaival kapcsolatban elmondható, hogy 1995-től használjuk a chiptartós változatot. Innentől számítva vezette be a BMW az immobiliser rendszerét.
Érdekessége a történetnek, hogy a mai napig csak úgy lehet immo-chipet készíteni ezekhez a típusokhoz, hogy kiszedjük az EWS modult. Abból kiforrasztjuk a processzort és letöltjük a rendszeradatokat, majd hozzáillesztünk egy immochippet.
Ezt a rendszert egészen 2003-2004-évjáratig klónozni nem lehet.
Rombuszfejű három nyomógombos kulcsok
Ezen kategória egyetlen résztvevője uralta a nyomógombos BMW kulcsok világát 1998-től egészen 2006-2007-ig.
Autókulcs másolás szempontjából elmondható hogy nagy többségüket már le lehet klónozni.
Volt elődje, ami nem rombusz, (vagy ahogy a BMW fanok mondják: gyémánt alakú) hanem kerek fejű, kettő vagy három nyomógombos változat. Ez még nagyon a kezdetekben 1996-97-ben fordult elő, de gyorsan lekerült a palettáról. Helyette lett a klasszikus rombusz alakú három gombos kulcs.
Nem „keyless go” rendszerű BMW autókulcs másolás
Ezeknek a jellemző vonása, hogy bár már csak egy kis dobozt tartunk a kezünkben, de még be kell helyezni a nyílásba, és csak ezután indítható az autó. Természetesen itt sem kulccsal jutunk be az autóba hanem gombnyomásra nyílnak az ajtók, de ez még nem az úgynevezett proximity rendszer.
Sajátossága ezeknek a kis szerkezeteknek, hogy 2006-től egészen 2011-ig gyártották őket a különböző BMW modellekhez.
Autókulcs másolás szempontjából egész jól klónozható kategória.
Szabadkezes vagy keyless go rendszerű kulcsok
Ezen kis dobozkák amik nyomógombokkal is el vannak látva, már a 21. század legújabb vívmányai.
Itt már nem kell azzal foglalatoskodnunk, hogy megnyomjuk a nyomógombot, és úgy nyíljon az ajtó. Egyszerűen csak közelitünk az autóhoz és már fel is ugranak a gombok. Illetve beülve az autóba, csak a zsebünkben tartva a kulcsot indul a gépjármű egy Start-Stop gomb megnyomásával.
Új F és G szériás típusok közkedvelt “dobozkái”.
Azt hiszem (a teljesség igénye nélkül) kiveséztük a BMW autókulcs másolás típus szerinti felsorolását. Bármelyik kategóriába esik a BMW-d, rám és kollégáimra mindig számíthatsz, ha autókulcs másolás a feladat. Keress elérhetőségeinken!
Végezetül egy kis BMW történelem
A BMW (Bayerische Motoren Werke AG) a világ egyik vezető autó vállalata. Elődje a Rapp MotorenWerke GmbH mellyet Karl Rapp alapított 1913-ban.
1917 júliusában változtatták meg nevüket BMW AG-ra, ezzel egyidőben elindult a repülőgépmotor gyártás.
A gyárban dolgozó feltörekvő mérnökök olyannyira jó motorokat terveztek, hogy a porosz katonai igazgatás az első világháború hátralévő részében 2000 darabot rendelt meg belőle. A repülőmotor gyártásról a cég 1928-ban állt át autógyártásra amikor is megvásárolta az Eisenach Járműgyártó AG-t.
Ezzel a manőverrel megszerezte a “Dixi” kisautók gyártásának jogait.
Az első saját konstrukció az AM1 nevet kapta, mely sokkal felszereltebb és könnyebben kezelhető volt mint a “Dixi”.
A dátum amikortól a cég echte BMW modelleket gyárt az 1932-es év. Innentől számítják a BMW gyár igazi történetét.
A II. világháború alatt a gyártósorokat teljesen visszaállították repülőgépmotorok gyártására, ezenkívül oldalkocsis motorokat gyártottak a Wehrmachtnak.
A világháború után a cég majdnem csődbe ment, mert a Deutsche Bank aki főrészvényese volt, BMW-ben kiszállt a vállalat finanszírozásából.
A 60-as években talpra álló vállalkozás először az angol Rover-t vette meg, majd Rolls Royce-ban is tulajdonjogot szerzett.
Ezzel beírta magát a világ vezető autómárkáinak névsorába.